Produženi stručni postupak (u daljnjem tekstu PSP) je poseban oblik preventivnog rada s djecom osnovnoškolske dobi, u pravilu od 8-14 godina, koja iskazuju određene teškoće u funkcioniranju (tzv. rizična populacija) s njihovom primarnom sredinom - roditeljima i školom.
Osmislili su ga djelatnici Centra za odgoj Zagreb (Dugave) prije 15 godina te ga realizirali na zahtjev škola i uz poticaj i suradnju nadležnog Centra za socijalnu skrb sa prosvjetno-pedagoškom službom.
Osnovni cilj ovog oblika rada predstavlja rana intervencija u svakom pojedinačnom slučaju, pružanje neposredne i kontinuirane pomoći učenicima u otklanjanju očitovanih problema te prevenciji njihova intenziviranja.
Prednosti programa su:
odvija se u prostorima matične škole učenika korisnika,
djeci su osigurana dva obroka dnevno,
djeca svakodnevno u grupi provode 5 sati, a to je vrijeme u kojem se organiziraju različite grupne aktivnosti te rad na saniranju teškoća i svladavanju obrazovnih sadržaja,
individualni rad provodi se kao nadopuna grupnom radu obzirom na konkretne potrebe ili probleme djeteta,
odgajatelji (uglavnom socijalni pedagozi) kontinuirano prate status učenika kroz svakodnevno informiranje i konzultiranje s nastavnicima i pedagoškom službom škole, rade s roditeljima te kontaktiraju i uključuju stručnjake drugih službi i ustanova u čijoj je domeni svojevrsna skrb o djetetu.
Odabir djece za uključivanje u grupu PSP-a ostvaruje se na poticaj pedagoške službe škole uz preporuku i rješenje nadležnog centra za socijalnu skrb, a prema kriterijima utvrđenim programom PSP-a. Pri Osnovnoj školi Otok program PSP-a je započeo Školske godine 1993./94. Tijekom dosadašnjih osam godina ovim oblikom rada bilo je obuhvaćeno više od 50 djece.
U školi su ustrojena dva odjela te je obuhvaćeno dvadeset i četiri učenika, a vode ih socijalna pedagoginja Vanja Budanović i mr.sc. prof. defektolog Edita Šafranko. Broj učenika tijekom školske godine se mijenja. U radu nastojimo razviti što je moguće veći stupanj socijalne kompetencije djece. Osim pomoći u svladavanju obrazovnih sadržaja (što toj djeci često nije moguće u vlastitom domu) različitim sadržajima i tehnikama, djeci se pruža mogućnost osnovnih i složenijih socijalnih vještina i sposobnosti, usvajanje pozitivnih društvenih vrijednosti i u konačnici prihvatljivog modela ponašanja.
« Svibanj 2022 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Anketa za učenike
od 5. do 8. razreda OŠ Otok:
https://forms.office.com
/r/4RHfzzsTzX
Otoktok pratite na (klikni na sliku ili ovdje)
Facebook |
e-Dnevnik |
CARNnet |
Sluzbene stranice |
• Minstarstvo znanosti... |
• AZOO |
• AZOO strucni skupovi |
• EMA |
• NCVVO |
• Zagreb |
• Knjižnice grada Zagr... |