preskoči na sadržaj
Produženi stručni postupak

Centar za odgoj Zagreb (Dugave)

Produženi stručni postupak (u daljnjem tekstu PSP) je poseban oblik preventivnog rada s djecom osnovnoškolske dobi, u pravilu od 8-14 godina, koja iskazuju određene teškoće u funkcioniranju (tzv. rizična populacija) s njihovom primarnom sredinom - roditeljima i školom.

Osmislili su ga djelatnici Centra za odgoj Zagreb (Dugave) prije 15 godina te ga realizirali na zahtjev škola i uz poticaj i suradnju nadležnog Centra za socijalnu skrb sa prosvjetno-pedagoškom službom.

Osnovni cilj ovog oblika rada predstavlja rana intervencija u svakom pojedinačnom slučaju, pružanje neposredne i kontinuirane pomoći učenicima u otklanjanju očitovanih problema te prevenciji njihova intenziviranja.

Prednosti programa su:

  • odvija se u prostorima matične škole učenika korisnika,

  • djeci su osigurana dva obroka dnevno,

  • djeca svakodnevno u grupi provode 5 sati, a to je vrijeme u kojem se organiziraju različite grupne aktivnosti te rad na saniranju teškoća i svladavanju obrazovnih sadržaja,

  • individualni rad provodi se kao nadopuna grupnom radu obzirom na konkretne potrebe ili probleme djeteta,

  • odgajatelji (uglavnom socijalni pedagozi) kontinuirano prate status učenika kroz svakodnevno informiranje i konzultiranje s nastavnicima i pedagoškom službom škole, rade s roditeljima te kontaktiraju i uključuju stručnjake drugih službi i ustanova u čijoj je domeni svojevrsna skrb o djetetu.

Odabir djece za uključivanje u grupu PSP-a ostvaruje se na poticaj pedagoške službe škole uz preporuku i rješenje nadležnog centra za socijalnu skrb, a prema kriterijima utvrđenim programom PSP-a. Pri Osnovnoj školi Otok program PSP-a je započeo Školske godine 1993./94. Tijekom dosadašnjih osam godina ovim oblikom rada bilo je obuhvaćeno više od 50 djece. 

U školi su ustrojena dva odjela te je obuhvaćeno dvadeset i četiri učenika, a vode ih socijalna pedagoginja Vanja Budanović i mr.sc. prof. defektolog Edita Šafranko. Broj učenika tijekom školske godine se mijenja. U radu nastojimo razviti što je moguće veći stupanj socijalne kompetencije djece. Osim pomoći u svladavanju obrazovnih sadržaja (što toj djeci često nije moguće u vlastitom domu) različitim sadržajima i tehnikama, djeci se pruža mogućnost osnovnih i složenijih socijalnih vještina i sposobnosti, usvajanje pozitivnih društvenih vrijednosti i u konačnici prihvatljivog modela ponašanja.

Tražilica



Školsko zvono


Ulazi u školu


Kalendar
« Kolovoz 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji


Školske online novine

Anketa za učenike
od 5. do 8. razreda OŠ Otok:

https://forms.office.com
/r/4RHfzzsTzX

 

Otoktok pratite na (klikni na sliku ili ovdje)


Virtualna knjižnica


Brojač posjeta
Ispis statistike od 27. 10. 2021.

Ukupno: 28490
Ovaj mjesec: 267
Ovaj tjedan: 88
Danas: 27

Korisni linkovi
Facebook

e-Dnevnik

CARNnet

Sluzbene stranice





preskoči na navigaciju