Tolerancija za različitost u suvremenoj učionici
Erasmus + projekt
Glavni cilj ovog projekta je usvajanje novih metoda poučavanja (uključujući i emocionalni aspekt) te poboljšanje rada i pristupa učitelja s djecom koja se ističu i otežano sudjeluju u odgojno – obrazovnom procesu. To su učenici s teškoćama u ponašanju, emocionalnim teškoćama i djeca nacionalnih manjina. Želimo postići bolju inkluziju potrebitih učenika te stvoriti što ugodniju radnu okolinu, što je neophodno za kvalitetno provođenje suvremenog odgojno-obrazovnog procesa. Kako smo i naveli u našem Europskom razvojnom planu, naši temeljni ciljevi su: razvoj međuvršnjačke tolerancije u suvremenoj učionici, motivacija učenika i učitelja za stvaranje povoljnijih međuvršnjačkih odnosa i ugodnije atmosfere u razrednom odjelu, unaprjeđenje timskog rada kroz suradničko učenje i provođenje projektnih aktivnosti (dramski odgoj, stvaranje pokretom kroz glazbu, tjelesne aktivnosti i povećanje taktilnih iskustava) te stvaranje međuvršnjačkog suradničkog ozračja koje je neophodno za kvalitetan rad i boravak u školi. Želimo usvojiti nove metode u poučavanju učenika koji se ističu (problemi u ponašanju, jezične barijere i kulturna različitost) i zbog toga imaju teškoće u izvršavanju svakodnevnih školskih obveza. Radom na projektu željeli bismo jačati stvaranje veza među članovima našeg tima. Naš plan je ostvariti ciljeve na primjeru suradnje učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja koji imaju ulogu komunikatora, motivatora i voditelja. Projektne aktivnosti će obuhvatiti radionice za djelatnike i reorganizaciju nastave. Mobilnost naših djelatnika smatramo važnim dijelom njihova profesionalnog usavršavanja. Planiramo veći broj međunarodnih aktivnosti: mobilnost učitelja u projektima Erasmus+ (KA1), sudjelovanje na seminarima i webinarima s ciljem profesionalnog stručnog usavršavanja te organizacija predavanja i radionica s ciljem prenošenja iskustava. Smatramo da ćemo sudjelovanjem na odabranim edukacijama integrirati naše ciljeve vezano za ovaj projekt s općim ciljevima koje smo postavili za Školu, a to su sljedeći: upoznavanje novih i raznovrsnih pristupa i metoda motiviranja učenika; informiranje o europskim odgojno-obrazovnim trendovima i motivacija za cjeloživotno obrazovanje. Želimo razvijati kompetencije i vještine koje se odnose na niz pristupa i metoda učenja i poučavanja. Potrebna su nam nova teorijska i praktična znanja. Učitelji već imaju znanja i kompetencije koje su stekli tijekom svog formalnog obrazovanja te ih kontinuirano usavršavaju. Ovim projektom žele rad u našoj Školi dovesti na višu razinu te uvesti značajne promjene. Zbog novih izazova i različitosti za koje nismo dovoljno educirani te zbog potrebe za cjeloživotnim obrazovanjem i promjene vremena u kojem živimo odlučili smo potražiti edukacije izvan granica naše države. Kao odgojno-obrazovni djelatnici naše škole neprestano se formalno i neformalno usavršavamo na nacionalnoj razini, ali imamo želju educirati se na međunarodnoj razini kako bismo bili ukorak s najnovijim europskim trendovima.
Online edukacija
Kolegice iz Osnovne škole Frana Galovića su se vrlo rado odazvale pozivu ravnateljice Zadravec-Komšić i održale nam online edukaciju pod nazivom Erasmus Plus početnica.
Na internetu se nalazi puno različitih informacija o Erasmus projektima no kolegice su sažeto i jasno objasnije najvažnije dileme i probleme. Također, podijelile su s nama primjere dobre prakse kako bi nam pokazale kako je lijepo otići na mobilnost jer se tako upoznaju druge kulture, a s druge strane izazivamo sebe na razvijanje i daljnje učenje.
Kolegicama hvala od srca!
Radionica "U susret različitostima"
Tijekom zimskog odmora učenika, učiteljica razredne nastave Julia Jakovčev i školska knjižničarka Iva Eskeričić, održat će radionicu pod nazivom “U susret različitostima”.
Radionica će se održati u školskoj knjižnici u utorak 22. veljače 2022. godine.
U susret različitostima
Radionicu U susret različitostima vodile su učiteljica Julia Jakovčev i knjižničarka Iva Eskeričić u sklopu Erasmus+ projekta Tolerancija za različitost u suvremenoj učionici.
Učenice su prvo pogledale videozapis o ljudima s Downowim sindromom. Nakon kratkog razgovora s učiteljicom i knjižničarkom učenice su shvatile kako Downov sindrom nije bolest te da su osobe s navedenim sindromom iznimno blage i prijateljski raspoložene. Obzirom da se uskoro obilježava Svjetski dan osoba s Down sindromom učenici su na radionici izradili čarapice od glinamola koje su zatim bojali akrilnim bojama. Glinamol smo rezali modlom napravljenim na 3D printeru na čemu zahvaljujemo Elektrotehničkoj školi.
EU tim- početak školske godine
Prvi sastanak potencijalnog EU tima škole.
Jezične pripreme prije odlaska na edukaciju
Prošlog tjedna odradili smo posljednje jezične pripreme te se dio našeg Eu projektnog tima uputio na mobilnost u sklopu Erasmus+ KA1 projekta. Kolegice Gracija i Helena šalju pozdrave s predstavljanja naše škole na tečaju u Barceloni!
Mobilizacija - Španjolska
U sklopu Erasmus KA1 projekta Tolerancija za različitost u suvremenoj učionici naše su učiteljice Helena i Gracije bile na mobilizaciji u Barceloni gdje su svoja iskustva razmijenile sa stručnjacima iz Danske, Finske, Mađarske, s Cipra, Njemačke, Srbije, Portugala i Latvije. Vesele se primjeni novih znanja i ideja u provođenju projekta!
Mobilizacija - Portugal
Osim nogometne reprezentacije, u Europi su nas predstavile i naše učiteljice Julia i Nina u sklopu Erasmus+ KA1 projekta Tolerancija za različitost u suvremenoj učionici koji provodimo u našoj školi.Tijekom mobilizacije u Lisabonu su se okupile delegacije Grčke, Belgije, Latvije, Italije, Rumunjske i Hrvatske.
Borba protiv vršnjačkog nasilja
Produženi boravak 2.a i 2.d razreda proteklog je tjedna obilježio Dan ružičastih majica! Učiteljica Julia provela je niz projektnih aktivnosti koje kombiniraju igru s emocionalnim učenjem, a sve u sklopu Erasmus+ projekta “Tolerancija za različitost u suvremenoj učionici”.
Diseminacija projekta - UV
Naše učiteljice Julia, Nina, Helena i Gracija polako, ali sigurno zaokružuju KA1 projekt Tolerancija za različitost u suvremenoj učionici. Svakoj diseminacijskoj aktivnosti prethodi sastanak spomenutog EU tima na kojem se raspravlja o postignutim ciljevima.
Znanja i iskustva stečena na mobilizacijama u Portugalu i Španjolskoj podijelile su kolegama na Učiteljskome vijeću 13.02.2023.
Diseminacija projekta - Mjesec hrvatskoga jezika
Učenici 7.a obilježili su Mjesec hrvatskoga jezika te ga povezali s Europskim danom jezika. Radionicu je u sklopu Erasmus+ projekta Tolerancija za različitost u suvremenoj učionici provela učiteljica hrvatskog jezika Gracija. Nakon podsjećanja kako je jezik jedna od osnova čovjekova identiteta, učenici su se poigrali svjetskim jezicima, učili o drugim kulturama i njihovim načinima pisanja te zaključili kako je važno poštovati međukulturalne razlike.
Posebno se istaknuo učenik Ammar iz Sirije te učenica Ena koja nekoliko godina uči japanski jezik – upoznali su ostale s jezicima i običajima navedenih zemalja.
Diseminacija projekta - suradnja s Centrom za odgoj
Diseminacija projekta - stvaranje priče
U sklopu Erasmus+ projekta, učiteljica razredne nastave Helena provela je radionicu o prihvaćanju različitosti i toleranciji prema drugima. Kroz vođenu dramsku aktivnost “Stvaranje priče” učenici su prema crtežima, koji su ciljano povezani s različitostima, stvarali vlastitu priču. Pažljivo su slušali jedni druge te je svaki od njih priči dodao jednu rečenicu nakon čega je nastala jedna zanimljiva i poučna priča o zadanoj temi.
Diseminacija projekta- suradnja s Centrom za rehabilitaciju
Učiteljice Julia, Helena i Nina održale su još jedno diseminacijsko predavanje kojemu je nazočilo 7 učiteljica edukatora/rehabilitatora. Nakon razgovora o KA1 projektu podržanom od strane EU, uslijedio je okrugli stol sa stručnim timom Centra za rehabilitaciju, podružnica Sloboština. Djelatnice OŠ “Otok” te ujedno i sudionice mobilizacija u Španjolskoj i Portugalu podijelile su svoja Erasmus+ iskustva i stečena znanja te podijelile tiskane publikacije s kratkim osvrtom na tijek projektnih aktivnosti i radionica.
Diseminacija projekta - dramska aktivnost
U 1.b razredu učiteljica Nina je provela dramsku aktivnost u svrhu implementacije dramskog odgoja u razredno ozračje.
Učenicima su bili ponuđeni predmeti iz bajke Crvenkapica (košara kolača, plašt i puteljak kroz šumu) te su se učenici poistovjećivali s neživim objektima i govorili o sebi onako kako bi to predmet učinio. Na kraju radionice, nacrtali su njima najbliži predmet te objasnili zašto su ga izabrali.
Na taj su se način stavili u „tuđu“ kožu i osvijestili kako se treba ponašati prema predmetima, a i jedni prema drugima.
Diseminacija projekta - međusobno prihvaćanje
Nastavno na Erasmus+ edukaciju, učiteljica razredne nastave Helena, provela je radionicu o međusobnom prihvaćanju i snošljivosti. Učenici su izrađivali vlastite kuverte, nakon čega su jedni drugima slali lijepe i poticajne poruke te na taj način pobudili pozitivne emocije jedni u drugima. Cilj ove projektne aktivnosti bio je potaknuti učenike na toleranciju prema drugima i međusobno prihvaćanje različitosti te stvaranje poticajnog i ugodnog okruženja za svakog pojedinca u razredu.
Diseminacija projekta - Županijsko stručno vijeće
Naš već dobro poznati EU tim nastavlja sijati sjeme svog projekta Tolerancija za različitost u suvremenoj učionici. Učiteljice Julia, Helena, Nina i Gracija održale su svoje glavno i najveće diseminacijsko predavanje u sklopu Županijskog stručnog vijeća. U OŠ Mladost pred stotinjak kolega prikazale su svoj put od prijave na projekt do njegova završetka, s naglaskom na mobilnosti u Španjolskoj i Portugalu. Osim predstavljanja inovativnih strategija poučavanja i širenja tolerancije, publici su uz nekoliko kratkih aktivnosti pokušale dočarati ozračje projekta te razmijeniti znanja i iskustva s mobilizacija, a naposljetku su podijelile tiskane publikacije sa sažetim aktivnostima i radionicama na projektu. Skup su zaključile mišlju: um je poput padobrana – može funkcionirati jedino ako je otvoren.
Završetak projekta
Osim nastavne godine, kraju smo priveli i Erasmus+ projekt “Tolerancija za različitost u suvremenoj učionici”. Naš tim nedavno je uspješno predstavio rezultate našim kolegama. Ovaj projekt bio je usmjeren na istraživanje i promicanje inkluzivnosti, razumijevanja i poštivanja različitosti među učenicima u učionicama.
Prvo smo analizirali postojeće modele i pristupe koji se koriste za promicanje tolerancije za različitost. Potom smo proveli istraživanje među učenicima i nastavnicima kako bismo dobili uvid u njihove stavove, iskustva i potrebe u vezi s ovom temom. Kombinirajući rezultate istraživanja s relevantnom literaturom, stvorili smo sveobuhvatan okvir za promicanje tolerancije u učionicama.
Naš pristup uključivao je nekoliko ključnih elemenata. Uključili smo teme poput razumijevanja različitih kultura, religija i jezika, kao i prihvaćanje različitih sposobnosti, interesa i stilova učenja. Također smo osmislili različite metode poučavanja koje su poticale uključivanje svih učenika i promovirale suradnju.
Nadalje, organizirali smo radionice i edukativne aktivnosti kako bismo podigli svijest o važnosti tolerancije i poštivanja različitosti. Za potrebe projekta angažirali smo i lokalnu zajednicu , pružajući im priliku da sudjeluju u različitim aktivnostima te da zajedno promičemo vrijednosti tolerancije u svakodnevnom životu.
Naša prezentacija kolegama bila je vrlo dobro prihvaćena. Projekt o toleranciji za različitost u suvremenoj učionici izazvao je značajan interes među kolegama, a neki su već izrazili želju da i sami primijene slične pristupe i aktivnosti u svojim učionicama.
Ovo je bio važan korak prema stvaranju inkluzivnog i podržavajućeg okruženja za sve učenike, gdje se svaki pojedinac osjeća prihvaćeno i cijenjeno.