preskoči na sadržaj
ePIRLS 2021

Naša je Škola izabrana kao jedna od mnogih škola diljem svijeta u kojoj će se ove godine provesti Međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti.

U suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje provest ćemo istraživanje u dva peta razreda. Učenici se za ovo istraživanje ne trebaju dodatno pripremati, istraživanje se ne ocjenjuje te ne utječe na druge ocjene. Također, učenici će imati dovoljno vremena za odgovaranje na pitanja jer je projektom predviđeno ukupno 3 školska sata za popunjavanje upitnika te rješavanje zadataka.

PIRLS je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti u materinskome jeziku (Progress in International Reading Literacy Study) Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) koje se od 2001. godine provodi u petogodišnjim ciklusima na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole. Osnovna svrha istraživanja je na temelju analiza prikupljenih podataka unaprijediti čitalačke kompetencije poboljšavajući poučavanje i učenje čitanja. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja nositelj je istraživanja u Republici Hrvatskoj koja 2021. godine po drugi put sudjeluje u glavnome istraživanju i dobiva priliku usporediti postignuća učenika s onima iz 2011. godine te utvrditi desetogodišnje trendove na razini nacionalnoga obrazovnoga sustava i u međunarodnome kontekstu.

Istraživanje PIRLS pruža mogućnost zemljama sudionicama da na temelju prikupljenih podataka unaprijede čitalačke kompetencije. Prikupljeni podatci i informacije iz upitnika koriste se kako bi se:

  • pratili trendovi postignuća učenika na razini obrazovnoga sustava i u međunarodnome kontekstu
  • pratili utjecaj novih ili revidiranih obrazovnih politika
  • prepoznali nedostatci obrazovnoga sustava i potaknula kurikularna reforma
  • poboljšalo poučavanje i učenje čitanja na temelju analiza i podataka
  • provela sadržajno povezana istraživanja, poput istraživanja stavova o jednakosti ili ispitivanja učenika u dodatnim razredima
  • prikupili opširni kontekstualni podatci o obiteljskome i školskome ozračju.

ePIRLS čitanje online na računalu/tabletu nadgleda koliko dobro učenici čitaju, interpretiraju i kritički promišljaju o online informacijama u okruženju koje ostavlja dojam i izgleda poput interneta. Simulacijom internetskoga preglednika, učenici provode pretraživanja, upravljaju preglednikom koristeći poveznice i kartice te čitaju tekstove i rješavaju zadatke poput školskih zadataka s povijesnim ili prirodoslovnim temama. Pod vodstvom učiteljevoga avatara, učenik upravlja stranicama kako bi odgovorio na pitanja, objasnio odnose, interpretirao i integrirao informacije. Mrežne stranice sadrže vizualne podatke poput slika, grafova i karata, kao i upravljačke i dinamične značajke poput animacija, hyperpoveznica i skočnih prozora.

U priloženom dokumentu se nalazi prezentacija koja će vas pobliže upoznati s istraživanjem i njegovim ciljem.

 

Više pročitajte na:

Tražilica



Školsko zvono


 

Priloženi dokumenti:
zvono.pdf


Ulazi u školu


Kalendar
« Rujan 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Školske online novine

Anketa za učenike
od 5. do 8. razreda OŠ Otok:

https://forms.office.com
/r/4RHfzzsTzX

 

Otoktok pratite na (klikni na sliku ili ovdje)


Virtualna knjižnica


Brojač posjeta
Ispis statistike od 27. 10. 2021.

Ukupno: 94543
Ovaj mjesec: 2903
Ovaj tjedan: 481
Danas: 21

Korisni linkovi
Facebook

e-Dnevnik

CARNnet

Sluzbene stranice





preskoči na navigaciju