Naša je Škola izabrana kao jedna od mnogih škola diljem svijeta u kojoj će se ove godine provesti Međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti.
U suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje provest ćemo istraživanje u dva peta razreda. Učenici se za ovo istraživanje ne trebaju dodatno pripremati, istraživanje se ne ocjenjuje te ne utječe na druge ocjene. Također, učenici će imati dovoljno vremena za odgovaranje na pitanja jer je projektom predviđeno ukupno 3 školska sata za popunjavanje upitnika te rješavanje zadataka.
PIRLS je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti u materinskome jeziku (Progress in International Reading Literacy Study) Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) koje se od 2001. godine provodi u petogodišnjim ciklusima na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole. Osnovna svrha istraživanja je na temelju analiza prikupljenih podataka unaprijediti čitalačke kompetencije poboljšavajući poučavanje i učenje čitanja. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja nositelj je istraživanja u Republici Hrvatskoj koja 2021. godine po drugi put sudjeluje u glavnome istraživanju i dobiva priliku usporediti postignuća učenika s onima iz 2011. godine te utvrditi desetogodišnje trendove na razini nacionalnoga obrazovnoga sustava i u međunarodnome kontekstu.
Istraživanje PIRLS pruža mogućnost zemljama sudionicama da na temelju prikupljenih podataka unaprijede čitalačke kompetencije. Prikupljeni podatci i informacije iz upitnika koriste se kako bi se:
ePIRLS čitanje online na računalu/tabletu nadgleda koliko dobro učenici čitaju, interpretiraju i kritički promišljaju o online informacijama u okruženju koje ostavlja dojam i izgleda poput interneta. Simulacijom internetskoga preglednika, učenici provode pretraživanja, upravljaju preglednikom koristeći poveznice i kartice te čitaju tekstove i rješavaju zadatke poput školskih zadataka s povijesnim ili prirodoslovnim temama. Pod vodstvom učiteljevoga avatara, učenik upravlja stranicama kako bi odgovorio na pitanja, objasnio odnose, interpretirao i integrirao informacije. Mrežne stranice sadrže vizualne podatke poput slika, grafova i karata, kao i upravljačke i dinamične značajke poput animacija, hyperpoveznica i skočnih prozora.
U priloženom dokumentu se nalazi prezentacija koja će vas pobliže upoznati s istraživanjem i njegovim ciljem.
Više pročitajte na:
« Rujan 2022 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Anketa za učenike
od 5. do 8. razreda OŠ Otok:
https://forms.office.com
/r/4RHfzzsTzX
Otoktok pratite na (klikni na sliku ili ovdje)
Facebook |
e-Dnevnik |
CARNnet |
Sluzbene stranice |
• Minstarstvo znanosti... |
• AZOO |
• AZOO strucni skupovi |
• EMA |
• NCVVO |
• Zagreb |
• Knjižnice grada Zagr... |